Jak uczymy?
Dzień zaczynamy od porannego kręgu,
który ma znaczenie organizacyjne i społeczne.
Jak wygląda dzień ?
Większość dnia upływa na nabywaniu umiejętności z obszaru życia codziennego.
Bardzo dużo pomocy na półkach pozwala na rozwój sprawności i umiejętności matematycznych czy językowych – począwszy od układania puzzli lub układania historyjek obrazkowych, przez zabawę
w sklep (nauka liczenia, nauka pisania bo trzeba przygotować np. nazwy produktów) aż po pomoce pomagające liczyć do 1000.
Wszystkie zajęcia w przedszkolu odbywają się dla wszystkich dzieci, czyli nie robimy zajęć za dodatkowa opłatą dla grupki zainteresowanych.
Na stałe w plan codziennej pracy wpisane są zajęcia z języka angielskiego, umuzykalniające
i ruchowe.
Pracujemy bez podręczników, używając m.in. instrumentów orfowskich.
GOTUJEMY
DBAMY O
CZYSTOŚĆ
MAJSTERKUJEMY
Pracujemy
planem
daltońskim
W codziennej pracy dzielimy dzieci na zespoły zadaniowe (im mniejsze dzieci tym mniejsze zespoły). W zespole wyznaczany jest manager grupy. I to on odpowiada za dany element wyznaczonej pracy lub za całokształt. Może więc odpowiadać za zakręcenie tubek z klejem na koniec pracy. Lub za to, aby tworzona wspólnie głowa smoka miała wszystkie zęby. Manager zmienia się zależnie od zespołu i zadania. Dzieci wybierają miejsce, sposób pracy, szanujemy też różny poziom zaawansowania – w końcu jesteśmy przedszkolem dla ciekawskich dzieci.
W ten sposób wspieramy samodzielność, współpracę i odpowiedzialność. Jak w rodzinie wielodzietnej.
Organizujemy
tygodnie
tematyczne
Staramy się też pamiętać, że dzieci lubią nasycać się nowymi umiejętnościami, a później robić sobie od nich przerwę, więc organizujemy tygodnie tematyczne, np. tydzień ceramiczny, w trakcie którego dzieci mają dostęp do sali z glina
i wyrabiają, wyrabiają, wyrabiają….
TYDZIEŃ
CERAMICZNY
TYDZIEŃ
PODRÓŻNIKA
$
TYDZIEŃ
PRZEDSIĘBIORCY
Każde dziecko jest inne i każde ma prawo rozwijać się w swoim tempie.